Prinsess pataj och rösten är svaj...

Ja nog blev det ett Prinsess kalas minsann =) Rosa är verkligen min grej och när man fyller år ska det ju späs på lite extra... Födelsedagen börjades redan efter tolv då sms ramlade in från höger och vänster.. Vaknade av och till hela natten och log varje gång, tänk vad lyckligt lottad man är med så många vänner runt omkring =) Synd bara att jag inte vaknade av sms:et från det  som hade kunnat bli nattligt och väldigt mysigt sällskap =( Men, men jag hade ju min Carro Barro på andra sidan väggen så helt ensam vaknade jag iaf inte upp på min 23-års dag... 
                   image185
Vi käkade en god frukost och sen begav vi oss ner på stan för att införskaffa kvällens outfit (se ovan) samt fixa mat och dricka till kvällen.. Linnéa anlände och "järngänget" var åter igen samlat, det var ju ett tag sen sist ;)
Vi började så smått fixa i ordning oss och efter mycket om och men kom även Plunsen fram till sist.. Haha som vanligt när lilla Idan ska göra något på egen hand blir det som det blir.. Hon hade ju naturligtvis satt sig på bussen åt fel håll!! Ja det är ju svårt att veta att 9:a går både till Frösön och till Odenskog =) Men en tur till Odenskog skadar ju aldrig en lördag kväll, eller???

Middag, vin och det BÄSTA sällskapet gjorde födelsedagen till ett OFÖRGLÖMLIGT minne!! Tack alla mina vännor för att ni finns!!! Love yá all....
                               
Flickorna från jobbet kom oxå förbi med paket och grejjer.. Rosa ängla te och en "Prinsessans prensent-förpackning" var minst lika bra som den förutbestämda prensenten som då dessvärre var slut (en ROSA julgran!!)
Rädda barnen halsbandet, en JÄTTE fin ROSA tårta (med prinsesskrona på!) och godis-snoppar var några andra saker som fanns i paketen...

Det hanns med en hel del tok denna kväll.. Vi hade nog en "grimas tävling" eller nåt liknande?? (tror att jag vann isåfall) 
           
Massa trams och gapskratt framför badrumsspegeln (ett måste på alla prinsess kalas) 
                                 
ALLA ville ju vara prinsessa (såklart)
                                 
och som en perfekt avslutning på ett perfekt pincessparty den enastående "KRABBDANSEN!!!!" (carro och jag hade övat hela dagen och sen lärde vi upp Idan som blev en mönster-elev, helt klart)
                                                               

Efter mycket snack, tårta  och en hel del vin var det till sist dags för krogen och kvällen fortsatte sen på Olearys nya place med dans (på scenen!!), öl och ännu mera trevligt sällskap ;) Jag fick ju äntligen mina grattiskramar (och pussar) av "N"...
image169

image167
Kvällen avslutades med nachos och mycket stunt på Kebab-baren och sen var det taxi hem till Parkgatan 13 som gällde.. Ninni som lämnat krogen tidigare än oss andra och gått hem och sovit blev VÄRSTA glad när vi glada och ja något lulliga till slut ramlande innanför dörren vid tre-, halv fyra tiden =) Mycket skratt och en del krossat glas senare somnade jag till slut med det bästaste sällskapet tätt intill ;)

Söndagen började med ett telefon samtal från "Paradiset".. En något överförfriskad Aleksander ringde från Karibien och meddelade att de hade firat min födelsedag även där, och det med besked!! Haha ja vad skulle man göra utan alla vänner, utspridda över hela världen...
Många timmar av söndagen spenderades med massa mys i sängen och en del garv vid frukostbordet =)
Flickorna var dessvärre tvungna att återvända till Sveg och jag spenderade eftermiddagen med pizza, vila och film i Plunsens soffa... När kvällens senare timmar kom somnade både jag och "N" i hans soffa, slagna hjältar...

Vaknade på måndagsmorronen med taggtråd i halsen och isbitar i tårna, ingen bra start på nya veckan.. En bussresa till Frösön och ett läkarbesök senare, bäddade jag till sist ner mig i soffan med en kopp te och animerad film...  Låg sen där till "N" kom från jobbet och det vankades middag... Kvällen spenderades sen i horisontellt läge med film och mys i soffan.. Tur att man slipper vara själv när man är sjuk =)

Idag vilar jag bara mest hela dagen.. Kollar in dåliga tv-program och dricker te...

Återigen... TACK ALLA MINA UNDERBARA VÄNNER FÖR EN JÄTTE FIN FÖDELSEDAG!!!! TACK FÖR ALLA FINA MEZZ, INLÄGG HÄR OCH PÅ FB. OCH TACK FÖR PRESENTER OCH KORT!!!  PuSSa pUssA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0