But please, GIVE ME A BREAK!!!!!

När ska man få ha det riktigt bra egentligen?? Det är ju alltid nåt som kommer upp.. Det kan vara både positiva och negativa saker, tråkiga och roliga händelser mm. men det är aldrig stabilt lixom?? Men det är väl det som är livet.. Idag var jag iaf tebax på jobbet efter min ledighet och det kändes väl sådär.. Jag kände det som om jag tappat stinget lite, tror att jag ska kunna köra på som den ångvält jag är varje dag i samma takt.. Men Nä riktigt så funkar det uppenbarligen inte =( Jag har aldrig haft speciellt höga krav på mej själv just när det gäller min arbets insats, det har alltid kommit naturligt.. På mitt nuvarande jobb har jag dock fått prestations ångest som aldrig förr!! Jag känner mej tidvis helt jäkla kass och bara " i vägen".. Jag får jätte bra "kred" både från kunder och kollegor men ändå är det som om jag inte lyssnar på det.. Jag har alltid syyslat med sånt som jag är duktig på och som jag "kan", så det kanske är för att det här är helt nytt som det känns så svårt att hitta rätt. Just nu vet jag då varken ut eller in???
Känner iaf att jag trivs jätte bra i staden och lägenheten, bättre än förväntat faktiskt.. Det som nu känns är att ag under dagen fått inte mindre än 2! andra jobb erbjudanden.. Det ena här i staden och det andra i Funäsdalen, klart att det sätter igång tankeprocessen en aning.. Ska jag fortsätta på mitt nuvarande jobb och verkligen anta utmaningen att visa mig själv att jag faktiskt är kapabel till att klara av detta "nya", eller ska jag anta det arbete jag nu erbjöds här i staden och jobba med det jag verkligen gillar, eller ska jag helt enkelt se jobb erbjudandet i Funäs som ett tecken på att det är där jag hör hemma???
Hmmmmmm....
Jag har en hel del att besluta om och eftersom jag inte riktigt är mej själv just nu så känns det som om jag lätt kan välja "fel" (om det nu finns rätt eller fel?) Vet bara att hur jag än gör så kommer det att påverka min framtid otroligt mycket..
Det gäller att väga för-och nackdelar i varje tanke..
*Nuvarande jobb är en utmaning och kollegorna är såååå goa, jag har verkligen "kul på jobbet."

*Det jobbet som jag nu erbjöds här i staden handlar om en nysatsning och jag skulle få chansen att jobba med det som jag verkligen gillar och som engagerar mej till 100%.

*Jobbet i "fjällen" är även det en nysatsning och även där är det ett arbete med en målgrupp som verkligen fångar mitt intresse, dessutom är det ett fartfyllt och fysiskt krävande utomhus arbete.

*På nuvarande jobbet blir det nästan bara stilla sittande och jobbet i sig är kanske inte mitt drömjobb direkt.

*Jobbet som jag erbjudits här i staden kommer knappast att ha samma "anda" som den som finns på mitt idag.

*Jobbet i fjällen innebär trots allt att jag fortsätter mitt flackande och något rotlösa liv, något som jag försökt komma ifrån genom att flytta hit.

Ja det är väl detta jag ska spendera min kväll med att tänka över?????
Varför kan inte bara nånannan ta beslut ibland?? Är det för mycket begärt eller??
 image127

Jaja nog om detta, lite pessimistiska är vi väl alla emellanåt =)

En kul grej som hända härom dagen förresten var att jag fick äta upp min "slarviga läsning".. Har spanat lite när jag sitter på bussen ibland och upptäck att det finns ett solarium vid ett hyreshus i närheten av där jag bor så...
Jag tänkte att jag kanske kunde "smyg sola" lite där (antog att det bara var de boende som fick nyttja detta, men även att dörren inte hölls låst) så en kväll när jag kom från jobbet skramlade jag ut lite mynt ur spargrisen och begav mej. Smög sakta fram och tryckte ner handtaget.. Det var öppet!! Stegade in och tände lampan och vad fick jag se om inte massa.... SOPOR!!!! Det visade sig att det stog "Soprum" och inte "Solarium" på dörren.. Stannade inte där inne och "njöt" av värmen en halvtimme utan lommade snällt hem igen.. Lite surt kändes det allt =)
                                    image126

Nu ska jag iaf återgå till mitt tänkande och även stretcha lite eftersom jag körde ett rätt så hårt "tömma hjärnan och rensa ut allt skit ur skallen" pass på lunchen förut! HiiiHoooo HiiiiHoooo... Phuuuuu =)
                                image128


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0