Ingen vals men en hes hals...

Jaa så kan man sammanfatta helgen lite kort =) Lämnade det blåsiga men DOCK snöiga Östersund på fredag eftermiddag tillsammans med Ninna. Vi åkte till Hede-byn där vi sen käkade och gjorde oss redo för partaj!! Alltså "Höstforum" på Vemdalsskalet var helgens happening... Fredag natten var U.N.G!!!
image134

                          
Massa, massa folk och en jäkligt rolig kväll helt enkelt.. Det blev visserligen ingen styrdans för min det, men en hel del öl då för att kompensera detta =) Tyvärr tog denna kväll slut och jag och Ninna begav oss ut i kylan för att invänta vår privat chaffis för helgen (mamsen)... Det var sjukt kallt och jag hade ju såklart glömt både mössa och vantar hemma =( Var visserligen en snäll "N" som försöka dela med sig av den lilla värme som fanns, men jag är ju en STOR flicka så jag ansåg att det var bättre att han gick hem så han inte skulle "bli förkyld"...
Jag och Ninna satt sen upp till 5-tiden och pratade strunt =)
Vaknade vid 9-tiden på lördags morronen med världens halsont, det var just snyggt! Begav mej hem till mamsen där vi spenderade förmiddagen med att dricka kaffe och lösa "Melodikrysset" (och nej jag är inte 70+, jag är bara social i de flesta sammanhang)..
Lördagen spenderades därefter med en för Ninna guidad tur genom Hede, en pizza-middag och till sist en sovande Linda i mammas fåtölj... Men upp igen och parta på skalet, eller?? Nja det blev en lugn kväll, jag var rätt igentäppt och allmänt seg.. Hängde iaf runt med Fridan ett par timmar där på skalet för at sedan åka hem och sova, Zzzzzzzz..

Söndagen spenderade jag i horisontellt läge, alltså liggandes i soffan... Monster förkylning och en "2-dagars" är ingen bra kombination!!
Var iaf på uppdrag med mamma; Vi skottade fram storebroderns bil... Den var "lite" översnöad, milt uttryckt =)
                                 

Idag var jag iaf ledig och jag och mamsen begav oss hem till min staden för att spendera förmiddagen på hospitalet.. Mamma skulle göra arbets-EKG och jag skulle till akuten med min axel som slutat fungera? Orkade dock inte detta, vilket var tur eftersom det känns lite bättre nu, utan att farbror doktor klämt på den =) Vi var iaf på stan en liten sväng och sen käkade vi kina mat innan min ömma moder lämnade staden igen... Jag har iaf lyckats bygga ihop mitt nya skrivbord med (nästan) bara en arm!! Rätt så fint va??  
                  image133


Imorron väntar jobb igen, hoppas min hals är bättre då så jag kan prata.. För just nu kommer det bara märkliga ljud?? Hmmm =)

Nu ska Lindan proppa i sig lite piller och sen gå å sova... Hoppas alla haft en bra helg!! PusSaR




Kommentarer
Postat av: M H

den snömängden får gärna infinna sig 8 mil söderut tycker jag. Lite avundsjuk är jag men det är dock lite vitt här.

2007-11-13 @ 21:30:49
Postat av: Henk

hihi, Är huvve' dumt får kroppen lida.
Hoppas att filten gör ett bra jobb :)

2007-11-14 @ 19:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0