Ännu mera pain...

Jaa som att foten inte var nog dålig som den var.. Nu skulle jag dessutom inviga mina nya klackisar idag och fick naturligtvis ont i en tå, AJ AJ AJ!!! Igår kväll började även höger axel att strejka, nån som har hört talas om "musaxel"?? Om det inte fanns innan så finns det GARANTERAT nu..
Dagen har vart låååång.. Vaknade vid 8-tiden av att grannen fortsätter bygga om sin lägenhet och slår i ca 500 spikar i minuten..  Kom nyss hem från affären och ser att det är visning på en lägenhet här i huset? Hoppas det är därför det har vart så mycket oväsen de senaste dagarna och att det blir lungt framöver (sannolikheten=NOLL!!!) Har varit på stan idag och köpt den nya jackan!! Det är verkligen snygg tycker jag.. Pluns köpte nya skor som oxå va fina.. Är på jakt efter nya vantar så jag ringde mamma för att be henne kolla upp saken i sin lilla by.. Jag vill ha fina, mönstrade, stickde (gärna rosa) vantar  som nån liten gumma har lagt ner sin själ i.. Jag har visserligen fått en del vantar genom åren men det tar vanligtvis några år innan jag lär mej tycka om dom.. Så när jag väl frågar efter "dom där vantarna som jag fick.." , har mamma redan använt dom så då är dom för stora =( Nu har jag endast de röda på bilden, ett par lovikka (som är för varma än) och ett par som min storbror fick när han var typ 5 år!! Eftersom min mormor är över 96 år har hon svårt att få till mönster, annars stickar hon fina vantar.. Just nu har jag lixom rosa mössa och sjal och sen röda vantar till det, ni ser ju själva... Inte riktigt rätt...
image34
Nyss när jag var på Konsum hände en del saker.. För det första så flöratar jag GRYMT! mycket med killen som står och pratar i telefon på andra sidan frysdisken, blink blink...Han är inte sen och hänga på och det blir en segdragen kamp om vem som ställa sig i kassan och lämna affären först.. Man vill ju helst bara stanna kvar och vila ögonen på något vackert =0) Sen när jag väl ger upp och ställer mig i kassakön (som tar lång yid för tjejen framför är mer intresserad av att prata i telefon än att betala) så spyr plötsigt kassörskan gall över mig.."Alltså VISSA människor, jag säger bara det!!" Jag står som ett ? och undrar hur hon haft tid att lägga märke till oss som dragit oss kvar i affären längre än nödvändigt?? Men det visar sig att det naturligtvis inte är mig hon är irriterad på utan tjejen före, hon med telefonen.. Ja jag förstår henne faktiskt! Hur kul kan det vara att sitta och lyssna på detta evig surr hela dagarna och behöva säga till att folk ska "trycka sin kod, trycka på klar etc etc..." när personen på andra sidan disken knappt ser på en?? Nääää!! jag kommer aldrig mer att prata i telefon när jag ska betala i en kassa, det är då ett som är säkert!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0