Guldresenär på stadsbussarna...

"Men gud så pinsamt" blir dagens första kommentar.. Har lite smidigt trängt mej först i busskön och när jag stämplar kortet har jag inga pengar på det?? Eftersom jag har ipod lurarana i öronen hör jag inte vad busschaffisen säger heller.. Plockar snällt ur lurarna och ställer mej åt sidan när jag insett mitt misstag.. Börjar sedan rota igenom väskan på jakt efter lite cash istället,  men det är då det blir ännu mera pinsamt... Jag har inte ett ruttet korvöre!!! Eftersom jag var SÅ! smart och stoppade i alla mynt i spargrisen innan jag gick till bussen.. Tittar ner i golvet och säger med min allra lenast röst "Jaha jag får väl gå då", självklart är chaffisen en vänlig man som låter mej åka med iaf.. Skäms dock så mycket att jag hoppar av i stan istället för att åka med till Lillänget (dit jag egentligen skulle)... Plocka lite vuxenpoäng och laddar busskortet innan jag beger mej vidare, den här gången till Lillänget för att besöka "K.o.o.l"... Upptäcker till min stora besvikelse att affären inte ens ligger kvar där uppe!! Allt detta för vaddå?? Tänker att har jag åkt ända hit måste jag iaf köpa med mej nånting hem.. Slutar med en ny tavla och en pedalhink till badrummet, som naturligtvis är så stor och klumpig att det blir till att sätta sig på bussen igen och åka raka vägen hem... Väl hemma slår det mig att när jag lämnade in min klocka i förmiddags bad reparatören mig komma förbi med instruktionsboken, så jag sätter mig snällt på bussen ner till staden, IGEN!!! 
image11 
                                                             +                                                              
image12
                                                        = SANT!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0