Idag är första dagen på restan av mitt liv....

Ja helgen har varit lugn och lärorik!! I fredags efter jobbet hade jag en underbar hemma kväll med min älskling.. Vi lagade en supergod Plankstek och drack en gott vin.. Det blev både heta och djupa disskussioner under kvällen.. Det är svårt att ha olika åsikter om saker och ting men dock SÅ viktigt =) Vi snackade om allt som på något sätt påverkar ens vardag och det kändes otroligt bra efteråt.. Ibland behöver man ventilera lite även om det inte finns något särskilt att snacka om...

På lördagsförmiddagen kom Ida-Plunsen förbi och skulle hämta upp mig för en shopping runda. Jag fixa de lite fruksot och sen styrde vi Opeln mot Torvalla.. Vi åkte först till "Plantskolan" och införskaffade mitt "Bonsaiträd" (DET ÄR BARA SÅÅÅÅ FINT, tack Mami) och sen åkte vi vidare till Mio, Jysk och Bonus för att kika på soffor.. Ida hittade en på Jysk och jag en på Bonus, så nu ska jag bara övertala min sambo om att vi bara "MÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTE" ha precis den =) Dock tillåter inte min ekonomi en ny soffa just nu =(
Vi var även iväg till Eurpoa Möbler i Dvärsätt och kikade lite.. Där fanns inget av intresse men butiken var stor nog att gå vilse i både en och fyra gånger.. Jag kan även upplysa alla som planerar ett besök dit att Farmödrarna i Dvärsätt vet minsann var gasen sitter, eller vad säger du Pluns?? Hahaha =)
                                       image228  + image229= DVÄRSÄTT
Efter all shopping som resulterade i nya galgar, ett bosaiträd, lite nya inredningsdetaljer till vardagsrummet mm. tog vi en välförtjänt "Subway" macka, WE LIKE ALOT!!!
Eftermiddagen spenderades i soffan och framåt kvällen blev det en pizza mid Nicke innan han och hans kompisar skulle lira "Risk".. Sofie kom med så vi kollade på tv och snackade lite strunt.. Vid ett-tiden var grabbarna klara så då gick jag och Niclas till Plaza för att ta en öl med några kompisar.. Kvällen slutade + - 0:- eftersom jag var så smart att hitta motsvarande belopp jag bränt, Hehe...

Söndagen startade med STRÅLANDE sol och ett underbart vårväder =) Vi tog en promenad till Frösön för att hämta mina cyklar och sen satte vi oss i Badhusparken för att njuta av vädret.. Vi tofgen fika i solen och framåt eftermiddagen gick vi en liten sväng på stan... Kvällen spenderades hemma, jag kollade på tv och Niclas jobbade med hemsidan..

För att sammmanfatta helgen kort: JÄTTE SKÖN!!!

Nu på förmiddagen var jag och klippte mig.. Skönt att få bort slitna toppar och fixa en ny frippa!! Optikern tog sig en titt på mina ögon oxå, allt såg bra ut.. Jobbar 12-21 mån-ons den här veckan och sen är jag ledig tors-fre för att sedan spendera helgen här på jobbet.. På fredag har vi invigningskalas av nya lokalerna och företaget bjuder på både det ena och det andra.. Känns ändå rätt skönt att jobba på lördag så man kan hålla sig ifrån alkoholen en helg =)

Hoppas alla haft en fin helg och njutit av den fina vädret.. Just nu är det full snöstorm här i staden så, våren kom och gick...

                              PUSS,  Herrå´

Kommentarer
Postat av: M H

Finns lite bilder på slalomen på sveginfo samt svegsalpina.se

Vink vink

2008-04-07 @ 19:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0