Ledsamma stunder och tröga kunder...

Jo minsann nu har det varit en del jobbiga samtal på jobbet =( Lediga dagar tors-fred. vilket var skönt!! Jag och Plunsen var iväg och kollade på soffor en gång till, Ida solg till och med till och köpte en!! Jag måste dock visa den för min sambo innan några papper skrivs..  Firma-fest med jobbet i fredags med god mat och trevlig underhållning.. En tidig kväll med tanke på att jag skulle...
Jobba helgen som iofs var JÄTTE lugn!! Blev mest film och slacking =)

I söndags gick min älskade lilla mormor bort, 95 år gammal blev hon.. Det känns jätte jobbigt då vi kom att komma varandra mycket nära den sista tiden. Var dock skönt för henne att få komma vidare med tanke på att hon som klarat sig själv hemma under alla dessa år nu tvingades vara på olika sjuk - och vårdhem. 
                             
                                                                     Vila i frid mormor                       
                                                              1912-05-08-2008-04-13        

                                                                      image230
                         
I måndags åkte jag då istället till Hede för att se henne en sista gång och umgås med familjen.. Vi fixade lite med begravningen och spenderade dagen med att rå om varandra. På tisdagen åkte mamma och jag iväg till Råndalen (där vi har vår stuga) för att rensa huvudet lite.. Jag körde lite skoter och mamma åkte skidor, vi var upp till stugan och fikade oxå =)
På onsdag morron var det tillbaka till staden som gällde.. Mamsen skulle dock in och operera sitt ben så jag slapp sitta på en buss i drygt 2 timmar, SKÖNT!! Var ledig även denna dag så jag satt i badhusparken och solade i det UNDERBARA vår-vädret..

I går (torsdag) var jag tillbaka på jobbet igen.. Har fått så många fina tankar och sms nu när det har varit lite tungt, tack alla fina vänner och kollegor.. Relativt lugnt den första halvan av dagen och lite mer att göra efter lunch.. Var på stan och käkade med mamma innan hon skulle bege sig hemåt igen.. Kvällen var lugn framför tv:n =)

Idag är det alltså sista dagen för denna vecka.. Hoppas på en lugn helg med sol och glass =) Inga planer utstakade.. Nicke-prinsen jobbar så jag får roa mig själv helt enkelt.. Nu är det snart lunch, jag och Carro ska till Mr husman och trycka lite potatis gratäng.. MUMS!!

Jag vet inte om jag berättat?? Men jag har iaf fått Mario Cart-spelet till mitt Wii nu så snacka om att det är rally för hela slanten på Storgatan 16 =)
                                                             image231

Kommentarer
Postat av: kari.....

Hej på dig Linda....

Ja,du har mina tankar,finns med dig,och du vet vart jag finns....Tycker så mycket om dig!!!!

Många varma kramar ,och hälsa Niklas så mycket...

Kramar o tankar från Kari...

2008-04-18 @ 18:37:22
Postat av: Anna

Hej söta du! Tack för den fina kommentaren, självklart måste vi träffas för en fika någon dag, säg till när du är ledig så planerar vi något :-)
Vad tråkigt att höra om din mormor, mina tankar finns hos dig och jag vet hur det är att förlora någon man står nära och älskar så säg bara till om du vill prata så lyssnar jag :-)

Ha det så bra skruttan!!

2008-04-22 @ 10:56:10
URL: http://makeupartizt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0