AJ DÅ!!!

Råkade visst paja min fina blogg =( Var inte alls meningen, skulle bara kolla om jag kunde byta ut bilden själv (utan hjälp av någon data-kunnig) men så bytte jag allt UTOM bilden isället.. Grrrrriiiiiiinnnnnnaaaaaarrrrrrrr :.(......

Helgen har varit LUGN!! I fredags kom Maria, Anja och Towa hit.. De hade varit på Jamtli medans jag jobbade och dök upp vid 16,00-tiden.. Hann precis hem och dammsuga av mattan i vardagsrummet som inte såg så kul ut, vit matta=dammsugning rätt ofta. Prinsen har hållt efter resten av lägenheten jätte mycket nu när han har semester och det är kul att komma hem från jobbet till ett fint och välstädat hem..

Jag, Maria och tjejjorna gick en sväng på stan och käkade middag på Victoria.. Barnen åt pizza och jag och Maria tog varsin plankstek, maten var så där och service visste de nog inte riktigt vad det var där. Men men vi hade trevligt ändå.. Efter maten gick vi och hyrde "Alvin och gänget" och köpte godis =) Kvällen spenderade vi sen i soffan och myste.. Kvällen blev rätt tidig för oss, prinsen var ute med grabbarna och kom hem vid två-tiden..
Lördagen började med en Anja som vaknade första gången vid 06,30, ALDRIG att jag går upp så tidigt när jag är ledig tänkte jag och somnade om.. Vaknade ett par gånger till innan jag vid 09,30 tog mej ut sängen.. Frukost och sen gick Maria en tur på stan medan Anja och Towa testade mitt Wii, snacka om att det blev populärt ;0) (Per, jag vet vad dina barn vill ha i julklapp) Efter detta drog vi iväg till Lillänget och sen vidare till Storsjöbadet.. Vi badade, åkte rutschellkanor, ringar och madrasser i flera timmar och sen åt vi mjukglass innan vi begav oss ned mot staden igen.. Efter att de skjutsat mig hem åkte de vidare hem mot Sveg.. Älsklingen och jag fixade tacos till middag och sen kollade jag på "21 gram" medan prinsen fixade3 med sin hemsida.. Somnade vid 22,30-tiden i soffan och tog mig vidare till sängen vid 23,00 HELT SLUT!!!
Sov väl sisådär en 10-11 timmar i natt =) Vaknade visserligen vid 8-tiden helt utvilad, men vem vill gå upp 8 när man är ledig egentligen?? Inte jag iaf =O) Vid 12-13-tiden gick vi iaf upp efter massa söndags-myyyyyys i sängen, åhh vad jag älskar när man får vakna tillsammans och sen bara ligga kvar tillsammans precis så länge man vill =) Efter lite frukost drog vi igång med stor-städning.. Bar ner två stora lass med tvätt, ett STORT lass med glas och sopor, dammsög, dammtorkade, diskade, skurade, dammade mattor och plockade ihop saker och kläder.. GROV rengjorde hela badrummet och köket och nu äntligen är vi klara, det är bara SÅ skönt =) Älskar när hela hemmet känns rent och fräscht!! (även om det luktar kräkt när man skurar på våra korkmattor) =)

Nu sitter vi och väntar på lite mat, har precis tagit en väl-behövlig dusch och snart kommer pizzan.. Vi ska kolla på film och sen är det bara lite tvätt kvar att hänga innan vi gjort vårt för dagen.. Imorron väntar jobb igen och det ser jag INTE fram emot, men det får gå ändå.. Vaknade med ont i halsen och skallebank imorse, bara jag inte blir sjuk nu då =/ Även om jobbet alltid känns grått och trist är det iaf bättre än att ligga hemma och vara sjuk..

Hoppas alla haft en bra helg och att ni är utvilade inför den kommande veckan..

Sist men inte minst.. Jag vill ha: En egen bostadsrätt (som vi inte behöver betala själva), en bäbis (som jag kan tänka mig att föda själv, men bara om den glider ut med ett plopp), en aningen mindre kropp (men som jag inte behöver anstränga mig för att få till, eller behålla) och ett bättre och framförallt ROLIGARE jobb (men som bara kommer till mig, jag behöver alltså inte anstränga mig för att få det) Det var bara det =) Puss puss

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh nej! Allt rosa och typiskt Linda är borta!! :O Fixa tillbaka det hun! SES IMORGON!! PUSS

2008-08-10 @ 21:43:27
URL: http://prosten.blogg.se/
Postat av: Stina

Åhh är du bebis sugen =)Vad roligt om det skulle komma en till liten sötis till familjen nu.

2008-08-10 @ 22:46:45
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: kari.....

Kära,kära Linda....

Men vad jag elskar o läsa dina blogg..

Får mig ett gott skratt,och njuter av dina tankar...Tycker så myket om dig...Titta framåt med ett leende...Så glad idig...

Kramar med värme till dig o Nicklas.. Pappa o Kari.....

2008-08-11 @ 16:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0