Blandade känslor...

Idag är det fredag vilket betyder, SISTA JOBB-DAGEN DENNA VECKA!!! =) Jobbade iofs inte igår då jag var i Hede och tog ett sista farväl av min älskade lilla mormor.. Vi hade urn-nedsättning på Hede kyrkogård, där mormor nu får vila bredvid sin make.. Det var jätte fint och så mysigt att den närmsta delen av släkten fanns på plats.. Vädret var dock tungt, tjocka moln som täckte himlen men precis när vi sänkt ner urnan i jorden öppnades ett litet hål och blå himmel kom fram =) Min kusin Malla tittade på mig och pekade, "nu sticker hon" sa jag då.. Bästa kommentaren kom dock självklart från underbara kusinbarnet "Adam" 5 år.. När vi ska förflytta oss från kapellet till graven tittar han på urnan och säger: "Vad liten farmor Ida har blivit nu då" =) Haha underbarast unge!!
Efter akten gick vi hem till mamsen där det bjöds på kaffe, kakor och tårta.. Ett besök på banken och en tur till mitt barndoms villa-område hanns oxå med under dagen.. Vid 18,00-tiden fick jag skjuts i brorsans nya bil ( en BMW-jeep) till bussen och begav mig hemåt igen.. När jag kom fram till staden kom min älskade Nicke-prins och mötte mig och vi gick och handlade lite mat bitar. Hemma var allt som vanligt, laddade hem lite ny musik och dushade innan det var dags att sova.. Zzzzz -_-

Veckan i sin helhet har varit seg på jobbet och jag har varit sliten mest hela tiden.. I tisdags var jag, Prinsen, Denne, Henke, Sofie, Jimmy, Carro och Oskis på bio =) Vi såg "Batman-The dark knight" och det var BRA!!! Tyvärr så lyckades jag inte hålla ögonen öppna precis hela tiden, men jag var iaf mycket nöjd med kvällen =) Mysigt att vi var så många och att filmen var såå bra.. Synd att vi mist en sån brilliant skådespelare som Heath Ledger, alldeles för tidigt!!
                                                     
Ikväll kommer Maria och hennes Anja och Towa på besök =) De ska vara på Jamtli under dagen och sen ska vi shoppa, bada på nya "Storsjö-badet" och mysa massor innan de åker igen, imorron kväll.. Kul att träffa mina små prinsessor, var SÅÅ länge sen sist.. Saknar för övrigt att mina kära vänner som jag träffar oh hörs med alldeles för sällan =/ Jobbigt att vi alla bor så långt i från varandra =(

Jaja.. Nu slår kl. snart 8,00 och det kommer börja ringa, hoppas iaf på en LUGN dag.. Hoppas vi alla får en skön helg!!
Puss puss Kram kram

Kommentarer
Postat av: Annica

Nej men har hon dött nu:( Beklagar. Minns när vi gick och hälsade på henne när vi var barn:)

2008-08-08 @ 10:43:28
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Stina

Hejsan gumman!Beklagar med din mormor,du vet att jag finns om du vill prata lite =)Hoppas att du får en trevlig helg,´mamma som skvallrade om din blogg,hehe. Kram

2008-08-08 @ 15:32:04
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Stina

Det är bra att du blir stammis kul men lite kommentarer i bland =)Nu har jag ju en till blogg att läsa min sötis Lindas. Hoppas att du har det mysigt med dina tjejer i helgen. Kram på dig



2008-08-09 @ 13:35:30
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Annica

Vi mår bra:) Nja dagarna är rätt lugna, man gör inte så mycket än att amma typ:P När jag blir helt less åker vi iväg och hälsar på nån så man får lite omväxling;) Ja det är den Emilia, om du menar henne som jag har länkad? Kram

2008-08-10 @ 11:04:15
URL: http://anija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0