Flyyyt och vuxenpoäng..

Idag har jag verkligen utökat min kvot med vuxenpoäng radikalt! Jag har fixat och trixat så helt plötsligt känns det som jag har glidmedel under skorna =)
Började med att kika lite på lägenheten igen och JA den är verkligen helt underbar. Såg sen i tidigningen att det är visning på torsdag eftermiddag vilket passar utmärkt med tanke på att vi ska på banken på torsdag innan visningen =) Lättare att gå på visning när man har lånelöftet i handen ;0)

Efter detta anmälde jag mig till Hyresgästföreningen och fick till min belåtenhet se att om man hyr i andra hand (som vi gör) har lägenhetsinnehavaren rätt att ta ut ca 10-15% extra utöver grundhyran. Vi betalar säkert 300-400% extra utöver den hyra de betalar för lägenheten. Jag såg dessutom att vi har rätt till att få tillbaka ev. betald ockerhyra av dom, HE HE =) Jag har oxå ringt och kollat upp prinsens hemförsäkring. Eftersom jag nu ska resa och inte har någon egen tänkte jag att det var dags att skaffa en, men ICKE!! Jag var minsann involverad i Nickes försäkring jag, hihi.

Nyss ringde de från Lärcenrtrum oxå och gissa vad?? Jag har fått plats på de kurser jag sökt inför hösten =) Ska börja läsa på Primroses vuxen utbilding den 25:e augusti.. Kommer sen att kunna plocka ut ett slut betyg från dem för att så småning om söka vidare till Mittuniversitetet. TJJJJOOOOOHHHHHOOOOOOO =)

Känns riktigt, riktigt skönt att ha ordnat upp alla frågetecken som legat och dragit mig i hälsenor den senaste tiden.. Jag vet inte varför saker och ting blir framskjutna hela tiden, men sån är jag.. Dock är det så att om en sak börjar rulla så tar jag då samtidigt tag i allt som står stilla, vilket tyder på att jag inte är helt som en groda utan ben- Hopplös alltså ;)
Kanske beror mitt ryck på senaste dygnens enorma sömn..
När jag kommer hem ska jag baka en sockerkaka med vaniljfyllning (MUMS) för att börja min viktnedgång.. =)

Kommentarer
Postat av: Stina

åhh vad är det för lägenhet, finns det bilder

2008-08-12 @ 22:42:38
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: kari.....

Hej på er ....

Ja,nyfiken kan man säga att vi er....Men den var jätte fin,oh,gud vad spennande....Ligger sen i staen? Vad er utgangs budet på den? Ska holde tummarna för er...Varma kramar o känslor för er...

Glad i er!!!!! Kari...

2008-08-14 @ 15:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0