Nya tag...

Japp så var man inne på en ny vecka då, den sista denna månad?? Shit vad denna sommar gick fort, känns som det var början av juni igår =/ Som tur är får ju mamsen och jag lite mer sommar redan nu på fredag då vi styr våra blek-feta (läs smala, vältrimmade och lite lätt gyllenbruna) kroppar mot Turkiet.. Ska bli skönt med lite semester och SOL!!
Jobbar kväll hela denna vecka, så förkoppningsvis ska jag hinna med några turer till skolan på Frösön oxå.. Fårväl se nu då om det är möjligt att behålla anställningen trots en del lektioner.

Helgen har varit lugn.. Inte en enda droppe alkohol och det har varit riktigt skönt må jag säga =) Har bara varit hemma i lägenheten och pysslat.. Lagat mat, bakat, kollat på massa film och käkat litte godis.. Det har varit en Linda-helg helt enkelt.. Ni kanske minns mitt inlägg från förra hösten om min älskade vän Teresa som ibland hade "Teresa-dagar", ett vinnande koncept enligt mig! Dock har det varit lite ont om Linda-dagar nu sen jag blev sambo, men det är inget negativt i det utan jag tror helt enkelt att man behöver de bättre när man lever själv. Man har mycket högre krav på sig själv, man måste klara av allt på egen hand och det är då man behöver de där "break"-dagarna mer. När man lever tillsammans med någon har man inte samma press på sig att allt som måste göras ligger i ens händer, nä nu är vi ju faktiskt två stycken om allt. Det är bara en av alla underbara delar med att vara två, man har någon att dela alla "måsten" med =)

Idag känner jag mig mycket mer uppåt och framåt än tidigare.. Har som sagt kolla på mycket film i helgen och det har  verkligen varit filmer som berört. Känslosamma historier som verkligen fått en att tänka till och som gjort att tårarna flödat, så lite film-tips just nu:

     Things we lost in the fire             P.S. I love you                                  Iskariot        
                                                     

Nu ska jag snart bege mig en sväng ut på stan. Måste iväg och köpa lite lins-vätsa och fönster-shoppa lite =)
Alltså nu längtar jag till nya lägenheten så jag håller på att smälla av!! Hur kan man bara hitta så rätt?? Känns verkligen som att det hade kunnat vara vi själv som gjort i ordning där (förutom fond-väggen i köket), allt känns verkligen som "vi" och hela lägenheten känns så rätt. Det känns lite som att börja på en ny kula och det bubblar i magen som inför en födelsedag eller inför julafton =D Mitt huvud är så fullt av planer om hur vi ska ha det, vilka färger som kommer gälla osv. Har iaf en tanke som jag inte riktigt kan släppa och det är att satsa på rött och kanske lite oranget i badrummet, hittade en del kul att bygga på;
 
  
Hmmmm..... Vi ska även byta själva "grund-temat" från trä som vi nu har till metall eller rostfritt stål. Passar bättre med tanke på att det är mycket "blankt" i badkaret och att det finns mycket speglar. En glas-hylla till väggen och en hörn-hylla vid badkaret kan nog göra susen.. Åhhhhhhh SÅ SPÄNNANDE DET SKA BLI!!! =D

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha sånn fondvägg som ni har i köket och inte gillar, vill vi ha i vårat sovrum fast i en annan färg =) me love it.

2008-08-26 @ 13:45:55
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Stina

nej det känns lite jobbigt, men som sagt ett MÅSTE!! men det klarar vi vettu. Ha det så underbart skönt i Turkiet nu AVIS

2008-08-26 @ 15:36:15
URL: http://stonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0