Vackra weekend..

Ja finns det gentligen något skönare än helg? Man kan göra precis vad man vill och slappa utan minsta skulkänsla för man hinner ändå med sina måsten =) Den här helgen känner jag dock att jag har varit lite "svag" i mig själv =/ Jag följde med ut både på fredagen och lördagen, trots att jag egentligen inte ville.. Men det kommer jag inte att göra om för det är så OVÄRT!! Man tänker bara på vad man hade kunna gjort i stället, man fejk-ler, man dricker en öl fast man inte nes är sugen, man röker en cigg som smakar skit och framför allt så tror jag man drar ner stämningen en aning vare sig man vill eller inte.. SÅ: Jag ska aldrig mer gå ut när jag är fell opepp!!

I fredags efter jobbet cyklade jag iaf hem för att hämta den andra cykel som jag fått hit-transporterad av min kära mor =) Den fick jag sedan leda upp till "Egons" då det var hål på både slagar och däck både fram och bak, kedjan var starkt roströd osv. Men den har ju stått i ett fjös i närmare 20 år säkert så det var ju inte så konstigt... Har iaf lämnat in den för lite uppfräschning nu.. Blev lite tapas-mat och vitt vin för mig och pizza och rött vin till prinsen när det närmade sig middag på Storgatan.. Vi hade hyrt filmer så efter en varm, skön, underbar dusch kröp vi upp i soffan och myste =) Bra västern-rulle vid namn "3.10 to Quno" eller når sånt ;0)
Sen blev det alltså en sväng till G3 där det för min del dracks ramlösa.. Somnade bums och sov sen läääääänge =)

När jag till sist pallade mig upp på lördags-förmiddagen blev det värsta frullen och sen ut på shopping.. Hade bestämt mig för att införskaffa den där morron-rocken som jag fick i julklapp? Ja min ser nu värre ut än skit så jag kände att det var på tiden.. Men ack så fel jag hade, inte var det väl säsong för morron-rockar nu inte.. Jag belv utan =(
Blev dock några andra små saker istället, bla. nya underkläder (Triumph), en somrig (REA!!) pyjamas till Turkiet-resan (Lindex), Hårspray, läppglas och underlagskräm (H&M), ett grön ljus (Hemtex) och ett JÄTTE-FINT brunt ljus-fat (Indiska). En lyckad jakt-runda med andra ord =) Har även spanat in stövlar till hösten men de känns dyyyyyyrt =(
Hem och slappa några timmar innan hungern gjorde sig påmind, gick till hemköp och shoppade lite mat för att sedan laga till en underbart god middag bestående av Pasta, het tomatsås med skaldjur samt vitlöksbröd, M M M!!! Vi kollade på den andra filmen vi hyrt "Awake" och myste i soffan.. Efter det blev det en dusch och sen bar det av mot Malin och Noli på fest.. Carro var med oxå och visst vad det trevligt, men som sagt var jag ju inte direkt på humör.. En sväng till G3 hanns oxå med innan sängen väntade..

Idag har vi mest slappat, men oxå varit lite duktiga och städat lägenheten. Skubbat badrum, dammsugit och dammtorkat vad det som behövdes med tanke på att vi verkligen grov-städade förra helgen.. Har kollat tv, suttit vid datorerna och bara varit sega hela dan.. Blev pasta-middag även idag men denna gång med ostsås och bacon, å nu måste jag gå och fixa en mat-låda tills imorron.. Kan det bli pasta mån tro?? JEPP!!

Hoppas ni alla haft en skön helg och att ni  är rädda om varandra.. Saknar alla vänner som inte är nära.. PuSs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0