YRA, YRA, YRA!! (n som nu är över)

Ja så var den roligaste veckan i sommar-Östersund över då =( Storsjöyran har minst sagt varit ett roligt inslag i den annars ganska gråa vardagen (med tanke på de senaste veckornas väder) Veckan har varit jätte mysig med JÄTTE-fint väder, god mat och trevligt sällskap =)
I måndags efter jobbet drog jag och Carro iväg och shoppade massa goda delikatesser som vi sen tog med oss ner till Badhus-parken och mumsade i oss på en picnic-filt i strålande sol.. Vi gick en tur på stråket men kvällen blev ganska tidig med tanke på att vi båda börjar kl. 7.00!!
Tisdagen var lugn, jag och min prins hyrde film och jag somnade i soffan tidigt!!
Onsdagen däremot var allt utom lugn ;0) Efter en liten runda på stan käkade jag och Nicke en mysig middag på "Bishops" (Oxfilé-pasta, Mums!!), och sen bar det av på fest.. Carro kom och vi drog iväg till Sabbe på partaj.. Blev där ett par timmar och sen drog vi vidare ner mot stråket.. Vinkade av brudarna vid "TC-tältet" och drog själv vidare mot "Glada laxen" där prinsen och svärmor var och partajade =) Blev kvar där hela kvällen och vid ett-tiden var vi äntligen på väg hem.. Prinsen gick och köpte mat medn jag och svärmor Gunilla gick hem till oss och bäddade soffan til henne..
Torsdagen var inte kul på jobbet =/ Äckligt trött och en antydan till huvudvärk... Ringde dessutom hela, hela tiden.. 60 pers i kö passade inte in i dagens planer =( Efter jobbet gick vi och kollade upp om hur vi skulle ta oss in på området utan att behöva betala något.. Det har sina fördelar att bo centralt ;) Efter en del ärenden på stan somnade jag i soffan när vi för andra gången försökte se filmen vi hyrde härom dagen.. Sov närmare 2-3 timmar och det var väl-behövligt kan jag säga. När jag vaknade tog jag en dusch och sen gick vi i på yran-området för att leta lite mat.. Blev en älg-kebab och cola =) Kollade lite på Kent innan vi gick hem och städade.. Slängde mig i säng mellan artisterna på stora scenen med öronpropparna lååååångt inkörda i öronen och tro det eller ej men det gick faktiskt riktigt skapligt att sova...
Fredagen var det STORA förväntningar i luften, Petra kom hit till staden på visit och jobbet flöt på ganska bra.. När jag slutat gick jag hem och lämnade cykeln och sen bar det av till bolaget för vilken gång denna vecka?? Jag, Nicke och Petra käkade pizza och sen var det hem och göra sig i ordning inför kvällen som gällde.. Prinsen drog iväg till Lars medan jag och Petra blev kvar hemma för lite catch-up sen sist.. Gick ut vid 22,30-tiden när Carro anlänt.. Kollade lite på Lasse Winnerbäck och sen följde vi med Carro ner på Ken några minuter.. Blev nån öl i tälten, en tur på Säkert! och precis när fylle-maten skulle införskaffas kom dropparna... 2-3 droppar och sen BRAK!! Himlen öppnade sig och regnet ÖSTE ner!! OH MY... Var länge sen jag såg nåt liknande: så många människor, så mycket regn och inte ett endaste paraply (var förbjudet att ta med in på området) på samma ställe!! Vi lade papper över våra nacho-tallrikar och sprang hem det fortaste vi kunde.. =)) Carro blev oxå med hem och fick sova kvar på soffan..
Lördags-morron började med en dusch så man kunde bli som folk igen =) Jag och Petra gick och handlade frukost med nybakat bröd från Törners.. Fick upp Carro och Nicke och sen åt vi värsta goa frullen tillsammans.. Dagen spenderades mestadels i soffan =) Sov och slappade oss igenom hela dagen.. Vid middags-tid kom Carro tebax och vi fixade kyckling-pasta och gott vin.. Vid 20,30 gick vi ut och kollade in Uggla en sväng.. Sen hem och för-festade igen och sen ut på yrans höjdpunkt PRESIDENT-TALET!!! I år var han tomte =) Vi stod kvar efter och kllade en låt på Håkan Hellström och sen vandrade vi vidare mot stråket.. Hann med 2 öl innan regnet började droppa.. En nacho-tallrik och sen hem-gång.. Somnade ovaggade när Håkan slutat spela...

FÖR ATT SAMMANFATTA DETTA KORT: EN JÄKLIGT LYCKAD YRAN-HELG =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0