ÄNTLIGEN SEMESTER!!!

Ja idag var första dagen jag INTE BEHÖVDE GÅ TILL JOBBET!!!! Semester var det enda som stod på schemat =) Jag har verkligen läääääängtat efter det här och det känns nu otroligt SKÖNT!! =)
Idag har jag dock inte legat på latsidan direkt, jag har städat hela lägenheten från topp till tå, tagit en promenad och en cykel-tur, varit och handlat mat,lagat mat osv, osv..
När jag var och handlade på Hemköp idag började jag kolla lite på olika priser och det skrämmer mig hur fruktansvärt dyrt alltig är!! Kolla bara nu ska de börja ta pant på löken oxå.. Vart är världen på väg?? ;0)
                                       

Imorron bitti drar vi iväg till "Råndalen" för lite kvalitén i naturen med fiske, god mat, MASSA mys och bara njutning.. Äntligen ensamma bara jag och min underbara prins.. Vi ska vara där hela veckan och kommer nog inte tebax till staden förrän till helgen.. Inga direkta planer utan bara vara är det som står på schemat =)

I helgen hare mamsen varit på besök och vi har "turistat" lite i staden med omnejd.. I lördags åkte vi först en sväng till "Lillänget" för att återlämna ett par skor som jag köpt till "Nicke" men som var för små =/ En sväng till Jamti-bryggan för lite kultur (Ångbåtarna anlände och folk var klädda i sekelskiftes utstyrslar) och sen vidare till dagens höjdpunkt... FRÖSÖ ZOO!! Spelar ingen roll hur gammal jag blir, kommer alltid att uppskatta denna familje-park =) Vi började med en lunch och sen vandrade vi genom parken och kollade in alla djuren.. Lite dålig timing dock då 50% av djuren precis hade sin middags-vila.. Men vi fick ju se en del av dom sova iaf =)
     
                         

Efter en tur i den lite slemmigare delen av parken (tropikhuset) begav vi oss åter mot Storgatan.. Vi gick och shoppade lite mat och sen hem där mamma tillagade en utsökt middag; Fläskfilé, klyftpotatis, bea-sås och en god sallad, MUMS!!!Det är så skönt att någon fixar middag till en ibland.. Kvällen spederas i soffan, Nicke, jag och masen kollade "Arn" och käkade jordgubbar och godis...

Söndagen skulle tillbringas på "Verkö" och "Tomée" men ack vilket sur-väder det var när vi vaknade =( Nej vi fick göra en bil-utflykt istället.. Jag och masen styrde hennes volvo mot "Rödön" och "Norderön", vi käkde en god lunch på frösön och avslutade med lite mat-shopping på Konsum.. När mamsen begett sig hem-över åkte prinsen och jag till svärmor och letade fram Niclas fiske-grejjor.. Vi käkade en pizza-middag och spederade även denna kväll i soffan, GÖTTANS!! =)

Prinsen har jobbat idag men nu har alltså även han tagit SEMESTER!! Imorron drar vi...

Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Caroline

hello my love! Det är lite dålig uppdatering här tycker jag. (skyll inte på att du varit borta i stugan utan internet) =) ses imorn. Godnatt. PUSSS!

2008-07-13 @ 03:53:31
URL: http://prosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0