Tillbaka i staden, på jobbet, i vardagen....

Jo då var den efterlängtade, allt för snabbt slut men otroligt SKÖNA semestern slut =( Alldeles för kort med 2 veckor, inte bra alls.. Är tebax på jobbet och första dagen var den värsta någonsin i min karriär =/ Typ ASA-lång kö hela jäkla dagen och inte en endaste Carro att vila ögon och öron på...

Nu är det iaf lite lugnare och man hinner till och med andas mellan varven..

Andra semester veckan började förra måndagen.. Prinsen jobbade så jag tog och stor-städade vår lägenhet (vilket var välbehövligt).. På tisdag-morron drog vi iväg till Sandviken för en vecka hos Pappa och Kari.. Tågresan tog ca 4 timmar och självklart kunde jag inte slå igen ögonen och sova på hela vägen (Nicke  däremot sov HELA vägen).. När vi kom fram var det fullt hus, Karis äldsta dotter och hennes familj var på besök från Norge och vi hann iaf säga hej innan de drog vidare på sin semester.. Dagen var ganska lugn.. Vi fikade, åkte till Högbo för fika och minigolf och sen stod jag för middagslagningen, "Kycklingpasta alá Linda".. Kvällarna har varit lugna hela veckan, en god Irisch coffe och kort spel..
På onsdag drog iväg till Gävle.. En heldag med shopping, öl på uteserveringar och massa SOL!! var precis vad jag behövde.. Resten av veckan var oxå relativt lugn, torsdagen slappades runt i Sandviken, middag med Stina, Mattias och Matilda då Pappa och Kari firade ett-års dag sen deras förlovning =) Fredagen spederades mestadels i VAlbo, Ikea och annan shopping stod på listan.. Hittade en hel del till lägenheten och några små plagg och skor oxå, hihi..

Lördagen spenderade vi delvis i sandviken, delvis i Gävle.. Var hem till Stina, Mattias och Matilda och SHIT!! vilken fin lägenhet dom hade, vill oxå ha =( Vi åkte även ner till Gävle hamn en sväng och kollade på "Ostindiefararen Götheborg" som lag ankrad där över dagen.. Vi fyra-tiden rullande vi hemåt på en något otrevlig tågresa där anti-skak systemet på tåget var ur funktion, inte kul att sitta och vara orolig för att när som helst få en tung resväska i skallen.. Tåget blev dessutom nära 40 min försent så när vi äntligen kom hem till vår lilla stad var det bara käk och sömn som gällde..
På söndagen tog vi det mest lugnt.. Chillade och NJÖÖÖÖÖT av den sista dagen på semestern...

Känns INTE bra att vara tillbaka på jobbet, blir bara sur och trött.. HUVUDVÄRK är nu igen mitt förnamn... Efter jobbet måste jag hem och städa lite inför helgen.. Skulle gjort det igår men istället träffade jag min Carro för fika, skitsnack och spioneri på det kommande stråket hihi -_-
På fredag kommer Pappa och Kari hit för en tur på stråket, hoppas kunna på tjänstledigt på eftermiddagen så vi kan umgås lite =)

Nu äre iaf lunch, DAGENS HÖJDPUNKT!!! Pussssssssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0