GLAD MIDSOMMAR!!!!

Ja så här en dag i eftrhand vill jag passa på att önska alla en glad midsommar och hoppas att ni hade en trevlig midsommar-afton igår =)
Själv började vi dagen med frukost på sängen (jag hade ju faktiskt namnsdag!).. Jag tog en cykel-tur till Frösön för att försöka hitta en picnic-korg i förrådet, men det gick dådär =/ Hittade visserligen korgen men innehållet lyste med sin frånvaro.. Jaja vi hade ju köpt vin-glas i plast så det var ju inte hela världen.. När jag kom tebax gick jag och prinsen ut på lite shopping.. Vi införskaffade de sista detaljerna till kvällens firande (lite mer mumsig picnic-mat och ett kubb-spel). Vi gick sen hem och lagade till en god midsommar-lunch med sill och nubbe =)

Vi tog det lugnt ett tag och sen när jag gjort mig i ordning och klätt mig i en fin sommar-klänning packade vi ner allt och begav oss ut.. I REGNET!!! Attans oxå =( Men som tur var, var det bara en lite skur och den var över innan vi ens kommit fram till badhus-parken.. Vi parkerade vår picnic-filt vid vattenbrynet och radade upp för några omgångar kubb... Vi hade ju till och med köpt en liten högtalar-anläggning till ipoden, så med kubb, UNDERBARASTE sällskapet, god öl och musik kunde det ju knappast bli bättre =)

Efter några omgångar kubb slog vi oss ner på filten och började duka upp.. Vi började med lite västerbottenpaj med rom och gräddfil, en god sallad samt lite bröd och goda ostar, vindruvor och vin... Vi grillade kycklingfiléer och till det käkade vi hemgjort potatissallad och efteråt lite jordgubbar =) Det var verkligen hur gått som helst =P Prinsen matade fåglar och solen lyste nästan hela tiden!!
                                       
                                                                                                              
Vi nio-tiden (efter mer än 3 timmar i parken) begav vi oss hemåt med packningen för att sedan dra vidare mot mer festligheter.. Vi gick upp mot solliden och träffade "Denne" och resten av gänget.. Vi spelade även där en omgång kubb och jag ÄGDE!! Jag och prinsen är helt klart ett vinnande team ;0) Vi drack, kollade fotboll och snackade midsommar-trams.. Framåt ett-tiden rullade vi tillbaka ner mot staden och prinsen plockade VÄRLDENS blom-bukett till mej (som vi lämnade under ett träd eftersom jag är så allergisk).. Vi gick och köpte lite "vickning" och gick sen hem och delade på en kebab.. Både jag och prinsen somnade ovaggade, berusade av sommar och kärlek (och kanske liiiiiite alkohol;>)



Idag har vi sovit värsta läääääänge... Vi käkade lite frulle och sen gick vbi ner till Badhus-paken och myste lite i solen.. Vi gick upp på torget och köpte glass och sen till hemköp och införskaffade lite godis.. Vi drog sen upp till mini-golfen vid campus och mötte grabbarna.. De spelade en runda och jag var med som "caddy".. Mot slutet började det blåsa nåt fruktansvärt och precis när vi kommit innanför dörren hemma kom världens skyfall, tur att vi fick skjuts!! Fixade lite middag och sen somnade vi båda två på soffan... Kvällen spenderas med lite fotboll, popcorn och levande ljus-mys.. Är såååååååå skönt men lång-helg..
                                    

Pussar och kramar från en numera regnigt Östersund =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0