Cleaning lady...

Ja idag började jag minsann min dag med ipoden på högsta volym (Poker face-Lady Gaga på repeat), ut med mattor och täcket på balkongen, sprayflaskan och trasan i ena handen och snabeldraken i den andra... Det gällde nytt liv för min del och slut på livet för damm-råttornas del.. HEHE!!
Det var rätt välbehövligt med en städ-tur och det som var synd var dock att jag inte införskaffat en mopp ännu =/ Jag vill ju ha en rosa som den förra och då måste jag bege m,ig utanför staden gränser.. Kanske kan bli tid för detta senare i veckan.. Skorade dock bort fläckar i köket och hela badrumsgolvet med en disk-trasa.. NÖDEN HAR INGEN LAG!! Såg förövrigt en himla bra grej som dessvärre bara fanns till barn.. En städvagn från vileda som jag lätt skulle kunna tänka mig att ha ståendes i garderoben.. Den skulle naturligtvis vara i en smidig modell som får plats i de flesta garderober, kolla in: 
                                        

Efter städandet var det inte mycket tid kvar innan det var dags att jobb.. Väldigt lite tid faktiskt (jag fick tok springa in på konsum för att komplettera paj-biten jag hittade längst in i frysen i paniken) , så lite att jag var tvungen att ta bussen (skit oxå, dyrt och meningslöst för lår och rumpa) men jag kom i tid iaf (det är väl det enda som räknas)..
Det är lugnt i telefonerna och jag sitter och läser inrednings-magasin (i hopp om nya idéer) och "Vi föräldrar" (i hopp om att stilla mitt bebis-sug) ...
Nu är det dags för en liten fika...         Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0