Ibland...

Har man energi till att göra precis allt =) Dock går det inte alltid som man tänkt sig, men man får då göra det bästa av situationen istället =)

Idag vaknade jag upp utvilad efter typ 10,5 timmes sömn... Jag sov onormalt länge, men jag intalar mig att jag behövde det... Jag gick upp och kikade ut, JA SNÖN LÅG KVAR (och det gör den fortfarande).. Jag får någon slags extra energi när vintern kommer och det känns som jag är gjord av stål eller nåt =)

Jag kikade lite på bloggar och tv. Lyssnade på en SJUKT bra låt som jag stal från en blogg igår (hehe) och sen bestämde jag mig att det var dags att ta tag i dagen.. Blev en tur till Konsum för att införskaffa ingridienser till mina ÄLSKADE Lussekatter.. Tyvärr var det dock slut på saffran och jag kände en sting av sorg men tänkte att jag inte skulle gå under för det =/ Istället gick jag hem och åt frukost, 2 st falu rågrut med ägg och en STooooR kopp kaffe, MUMS!! Efter denna energi-givande mål-tid bestämde jag mig för att ge mig ut på jakt efter saffran, vet med all säkerhet att det finns en lite Ica-butik här på ön, jag visste bara inte var.. Men efter en lååååååång promenad i både uppför berg och nerför berg hamnade jag inte vid Ica men vid statiol och tro det eller ej men där fanns det minsann Saffran =D In på Konsum igen och införskaffa jäst (som jag naturligtvis glömde imorse) och sen hem och stöpa bulldeg.. Under tiden degen jäste satte jag igång med dammsugning och golvtorkning av hela lyan.. Ett break efter en 40 min för utbakning och sen ytterligare städning i en 30 min till.. När det var dags för bullarna att åka in i ugnen insåg jag till mitt FÖRTRET att jag köpt florsocker istället för pärlsocker (ja jag HATAR russin så mina bullar får socker istället).. Ner till Konsum igen (3:e gången idag, samma tjej i kassan, liiiiite pinsamt), sen hem och in med bullarna i ugnen.. Under tiden skura hela badrummet och sedan gå in till köket och njuta av doften av nygräddade, BRÄNDA!!!! (J_VLA SKIT) Lussebullar =/ ATTANS!! Jaja, in med nästa plåt och sitta likt ett barn på julafton framför ugnen för att denna plåt ska bli perfekt (vilket den oxå blir, HAHA!!) Upp med bullarna på galler och sedan bara vardags-rummet kvar... Nu äntligen efter att ha kört i ultra-rapid från ca 12,00 sitter jag äntligen ner, jag har avnjutit en lussekatt (eller 2) och de blev helt klart godkända =)
                                             

Nu ska jag resa mig igen och börja med middagen.. Korvstroganoff och ris kan det va nåt??

Kommentarer
Postat av: carro

WOW, shit va du är duktig gumman :)

Värsta "powerpuffpinglan" hihi.

Spar du nån lussekatt till vi kommer eller :P

Pussen

2008-11-16 @ 20:26:54
URL: http://lilja85.bloggagratis.se
Postat av: stina

Gud vänne vilka fina ord du skrev i min blogg =) Jag är helt rörd nu. Och sen ännu mera rörd av den fina presenten Matilda fick av er i dag,ni är ju så go. Jag ringer någom kväll så vi får prata, och jag får tacka ordentligt. Pöss

2008-11-17 @ 15:00:12
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Annica

Haha vilket slit för bullarna! Men det lät sjukt gott med lussebullar! Fast jag väntar nog ett tag till innan jag bakar:)

Kram

2008-11-18 @ 09:53:30
URL: http://anija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0