Be right back...

Haha ja det skrev jag igår eftermiddag, men jag är tillbaka nu!!!

Var ju hos mamsen och hälsade på och efter maten var det tid att umgås lite till innan jag var tvungen att bege mig tillbaka till staden.. Dagarna i Härjedalen var precis så bra som de skulle bli =) Jag och mamsen var i Sveg nästan hela fredagen och myste.. Vi shoppade på Dollar (dock bara ett par gardiner, men massa annat), träffade älsklings-Plunsen, fikade på "Nyan" med Nea och kollade in hennes nya hus.. Nilsvalls-villan var stor och JÄTTE-fin!! Där kommer de att leva lyckliga i många år och kunna skapa ett eget hem utifrån önskemål och ideér.. Köket deras= Kärlek <3
Blev en tur till bolaget och konsum oxå..

Väl tebax i Hede lagade mamma en UNDERBAR köttfärslimpa med ungs-rostade rotsaker och choklad-mousse med daim till efterrätt, var det jag som skulle gå ner i vikt eller?? Kvällen spenderade vi i soffan med godis (banta ja, just det)  och film..

På lördagen började vi dagen med mammagryns-gröt och hemkokt hallonsylt (GUD GE MEJ EN EGEN SYLTKOKARE!!!) Vi pyssalde på lite och sen bar det av till skogs.. Mamsen som har ny-opererat ben borde väl kanske hålla sig i still-het, men det krävs mer än så för att hålla min ömma moder i shack =) Vi gick iaf en sväng och plockade lite en- och granris att bädda ner mormor och morfar med i vinter.. Det var jätte-fint väder och solen värmde verkligen!! När vi kom hem hämtade vi ett ljus och sen gick vi till kyrko-gården och gjorde i ordning deras grav, blev jätte fint.. Saknar min lilla mormor...

Vi gick sen hem och fikade lite, slappade i soffan och sen var det bara middag kavr innan jag begav mig tillbaka mot staden.. Väl hemma i lägenheten blev det en lugn kväll med Prinsen.. Vi slockade båda kring 23,30 och jag vaknade vid 2-tiden och gick upp och släckte lampor, datorer och tv son stog på =/
Idag vaknade jag vid 10-tiden när kl. ringde.. Sovit uselt i natt igen så trött var jag. Gick iaf upp och donade lite inann det var dags att bege sig hit till jobbet.. Är jätte lugnt, har tagit 4 samtal sen jag började vid 12,00.. När jag slutar 16,00 ska vi packa ner köket och skruva ner hyllor och skåp för på fredag får vi nycklarna till vårt nya, gemensamma, alldeles EGNA hem!! Lääääääääängtaaaaaaar.. Puss puss

Pssst.. Pappsen och Kari kom för övrig hem från Turkiet igår, väl på Arlandas långtids-parkering upptäckte de att de hade varit i utomlandet i en vecka med bilfönstert öppet, BRIGHT?? Nä inte direkt, men inte heller förvånande... Var iaf nån snäll P-vakt som tejpat iugen det åt dom =)   

Kommentarer
Postat av: stina

Det är jag näst längst upp till höger, blond och yr lockigt hår,haha

2008-10-13 @ 18:30:12
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: tvillingen

men lilla tokiga tvilling, en köttfärslimpa kan omöjligt vara underbar, det är det värsta som finns! fast iofs så har jag inte ätit det på 13 år... jag ser fram emot ett besök snart!! :) PÖSS

2008-10-13 @ 20:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0