Gjort slag i saken...

Ja nu äntligen har jag beställt dom där tapet-proverna jag tipsade om för ett tag sen.. Min val blev dessa:
    

Älskar verkligen mönstren och färgerna valde jag med tanke på nya lyan som SNART är vår!!!

På storgatan har vi haft följande:

Vardagsrum: Har mestadels gått i ljusgrönt och beigt med inslag av vitt. Soffan är mörkgrå och möblerna i ek.
Sovrum: Färgerna har varit vinrött och svart-vitt mönstrat. Ingen "röda tråd" har infunnits där ännu
Kök: Ljust kök med en lila fondvägg. Inget speciellt fokus förutom rosa detaljer
Hall: Konstiga färger och mestadels bara en "passage". Inredningen har gått i ek
Badrum: Vinter-inredningen gick i cerist och ljusgrönt medan sommar-säsongens färger var vitt och beiget. Inredningen var i trä....

Nu går vi åter mot mörkare tider (=MYS!!) och den ljusa, fräscha sommar inredningen ska byta mot mörkare och mer mys-faktor inspirerad =)

Lite planer för nya lyan är att utgå från de OTROLIGT snygga fondväggarna som finns i lägenheten..

Vardagsrum: Här blir temat för hösten/vintern mörklila och brunt/beigt med detaljer i guld kanske?

Sovrum: Fondväggen går i mörkgrått/svart vilket skapar möjlighet att välja vilka färger man vill.. Men vinrött passar väldig bra i sovrum med tanke på dess lugnande effekt.. Inte riktigt klar med hur det ska vara där inne än. Möblemanget är dock bestämt till en mellanbrun nyans

Kök: Fokus kommer även i fortsättningen att ligga på rosa detaljer. Väggen i köket går i ljusa toner i rosa och beigt så det passar alldeles utmärkt. Bänkskivor i trä och ljusa skåpluckor.

Hallen: Allt fokus ska ligga på den underbara fondväggen i vitt och svart och möblerna är enhetliga i ek.. Där ska även Nickes jätte-fina spegel med guld-ram hänga

Badrum: Största utmaningen!! Jätte fräscht, helkaklat men med blått!! i inredningen.. Jag för min del avskyr blått och kommer därför INTE att gå på det temat. Nä jag tror vi ska satsa på rött och mörkgrått..

Nu är maten klar.. Brb ;0)

Kommentarer
Postat av: Carro

Många Ben&Jerry's hade det blivit om jag inte hade det så snålt i kassan, men snart så :P



Du det låter superfint allt det du skrivit om hur det ska bli i eran lya :) Önskar att jag också kunde göra om typ allt...men då är jag där igen..money money money :( suck



pussen och kramen

2008-10-12 @ 12:47:39
URL: http://lilja85.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0