Vi bor inte där längre, vi bor här nu...

Japp nu är vi på plats i nya lyan, HELT OCH HÅLLET =D
Alla saker är på plats (alltså inte på sin rätta plats men iaf på rätt adress), gamla lägenheten är skrubbad från golv till tak, jag har sovit gott i vårt nya sovrum 2 nätter och jag har besökit min nya favvo-granne "Svenssons Café". Dom har för övrigt den GODASTE morots-kakan jag ätit =)

I fredags när mamsen, broder och Josefin kom körde jag och brorsan till Fresks och hämtade nykeln. Vi körde upp tre lass med lådor och sen var det Nickes tur att bubba lite.. Jag, mamma och Josse gick till Törners och fikade. Närlådorna var på plats åkte vi till Mio, Jysk och Bonus och shoppade lite. Det blev nya kuddar till soffan, nytt duschdraperi och nytt madrass-överdrag. Vid halv tre träffade jag och prinsen banken och sen kom mäklaren och pappren skrev under.. VI BLEV MED LÄGENHET!!! Resten av dagen gick åt till shopping på Willys och ett sista lass till Frösön. När brorsan och Josse åkte hem beställde jag, mamma och Nicke pizza och det blev en lign kväll framför tv:n.

Vid 8-tiden på lördags morgonen packade jag och mamsen cykel full och begav oss över bron. Vi började packa in det som var på plats i lägenheten och satte upp gardinstänger och gardiner.. Vid 9,30 kom första flytt-lasset och sen var det bara att bubba grejjer de närmsta timmarna.. Lördagen gick åt till att packa upp, plocka in, sortera osv.  Än är det mycket kvar att placera ut, men det börjar iaf likna ett hem =)
På lördags eftermiddagen for mamsen hem och hela kvällen fortsatte jag med plocket i lägenheten medans Nicke vvar ute med grabbarna, rättvist va??
Söndagen spederades med städning på Storgatan och svärmor kom förbi och körde de sista grejjerna. Vi blev kvar till 5-tiden och kvällen blev lugn.. Spagetti och köttfärssås till middag och jag gjorde klart köket =)

Bilder kommer så fort jag fixat en kamera eftersom min verkar vara paj =(

Nu ska jag gå och kolla var tvättsugan och sop-rummet finns och sen är det dags att göra sig redo för jobb.. Känner mig allt annat än pepp på det kan jag lova, men men..
Hoppas alla haft en fin och trevlig helg =) Puss

Kommentarer
Postat av: stina

Hur känns det i nya lyan,antar att ni bara myser=) Hoppas att vi ses nått innan julen. Pöss

2008-10-20 @ 15:10:49
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: MH

Ska bli spännande att komma och se lägenheten. Verkar ha flytit på bra i helgen med flytten. Tur det finns de som ställer upp och hjälper till.

Vi hörs något innan tisdag nästa vecka. Jag är hemma med ont i halsen.

2008-10-21 @ 08:55:09
Postat av: Sofie

Svar från bloggen;

Vet du, jag köpte julmust idag =D Det är julkänsla om något =)



Vad rolig för er Linda! Får jag komma och kika när ni fått iordning allt? =)

2008-10-21 @ 17:16:45
URL: http://anniesofie.blogg.se/
Postat av: stina

Haha nej jag förstår ditt begär =)Ähh mysigt att vara lite rund och go.

2008-10-22 @ 11:39:39
URL: http://stonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0