Tungt och jobbigt..

Ja i fredags var verkligen en dag (och natt) att glömma.. Skulle upp till Lillänget och kolla skor på f.m men fick skjuta fram det till efter lunch då orken tröt =/ Dog iaf iväg och hittade även skor.. Kanske inte direkt dröm-skorna men det var ju med en viss desperation jag banade mig fram mellan hyllorna..
Kom hem vid 15.30 och det gjorde även Nicke. Jag lagade lite matlådor och sen började jag äntligen ta itu med vårt hem som var nära bristnings-gränsen.. Var egentligen för trött och slut för att göra mer denna dag, men envis som jag är.. Allt slutade med tårar, skrik, jätte-jobbiga känslor och en ENORM tystnad... Usch vilket jobbigt dygn, vill aldrig mer detta.. Jag bara grät och grät och kände inget som helst hopp om framtiden, kände mig bara tom?? Ibland när man varit borta från verkligenheten en tid och bara skjutit alla viktiga beslut framför sig så kommer de med en SMÄLL när man minst anar det. Det var verkligen känslor av ensamhet, hopplöshet och känslor av att aldrig räcka till som rann ur mig.
Nicke hade dessvärre redan palnet oxå och båda han och jag kände nog att det var mer än jobbigt när han drog iväg. Ringde flera gånger under kvällen, men jag var inte så mycket att prata med =(
Kändes iaf helt underbart när han kom hem igen och kröp ner bakom mig i sängen och bara höll om mig tills jag somnade om, verkligen den bästa =)

På lördags-morronen när kl. ringde kändes det som jag sovit en och en halv minut ungefär.. Men det var bara att bita i det sura äpplet och palla sig upp. 5!! grader ute och cykelfärden till jobbet kändes längre än vanligt =/ Väl på plats hade det gjorts uppdateringar viket medförde att hela min profil var borta och jag kunde inte göra ett skit! Fick snällt sitt och surfa några timmar tills system-teknikern var på plats.. Dagen gick iaf ganska fort och visst ringde det lite för mycket för att vara helg, men vi kämpade på.. Pratade med min bästaste Carro Barro hela lunchen och prinsen ringde och lockde med en bio-kväll =)
När jag kom hem efter jobbet gjorde vi i ordning en potatis-gratäng som vi stoppade in i ugngen. Vi gick och handlade lite och sen stekte vi på kyckling filéer och åt vitlöks-smör till, MUMS!! Annat än kokt korv det minsann, men ONT i magen det fick jag.. Vid 21.00 gick vi iväg till "Biostaden" och vi såg "Arn-Riket vid vägen slut", jätte mysig kväll med bara mig och min älskade prins... Har verkligen saknat det nu på senaste då det har varit så mycket, jobb, skola, polare, fester osv.
Jag längtar så till vi kommer på plats i nya lägenheten och kan börja skapa vårt EGET hem, skapa vår EGNA framtid tillsammans och slippa bet. ocker-hyra till någon annan =)

Nu är det bara en timma kvar till lunch och jag hoppas att telefonerna håller sig TYSTA!! Nu ska jag lösa ett korsord (om inte fingarna går av pga. kyla)... Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0