Härliga (KALLA!!!) härjedalen...

Jag har spenderat helgen hos mamsen i Hede.. Så jäkla skönt att vara hemma hos henne, maten serveras vid bordet, ingen disk eller städ att bry sig i, inga krav eller måste och denna gång MASSA!!! choklad och mys =)

Jag tog med lite av delikatesserna som fanns i julkorgen och vi åt mest gott hela helgen lång.. Vi gick och lånade vovven oxå så han var med oss hela helgen sen och det blev massa bus och tre-bens trippar i kylan. Ja Egon var tvungen att gå på tre ben för det var så jäklarns kallt ute, typ -25-30 grader. Brrrrrrrrrrrrrr =/
Vi kollade på film och även ett MYCKET kärt återseende hanns med ;0) Mina underbara barndoms vänner Fredrik, Linn och Adam kom förbi på besök.. Grann-familjen från "Prästvägen" som vi gjorde allt med.. Firade julafton, åkte på camping-semester, sov över hos, lekte, umgicks och som helt enkelt var de som präglade hela min barndom.. Så himla, himla, himla kul att återse dem igen.. Saknade till tusen men det känns ändå som att vi sågs igår, bästa på länge =D

Mamsen och jag firade även lite "jul" eftersom jag var hos Pappa och Kari hela jul-helgen.. Jag fick pengar till hår make-over av henne (TACK MAMMA!!!) så nu ska jga ringa "NFI" så fort dom öppnar igen =)
Mamma fick en (efterlängtad) MP3 av mig så jag pysslade även med att ladda in den i hennes data och föra in lite bilder och en bok =)

Igår bar det av tillbaka till staden.. Satt ofantligt obekvämt på bussen och huvet for åt alla håll så fort man slumrade lite =/ Kvällen spenderade i sängen med "Gossip Girl", mysiga myskoxe-filten och en något täpp näsa (förkylning på G??).. Började 7,00 imorse och eftersom stadsbussarna är knäppa och har lördag idag så skulle jag bli tvungen att GÅ!! I -17 grader (-17 i Ösd är som -40 på andra ställen pga. kylan från Storsjön).. Nä jag VÄGRAR!!! Jag var fasiken latast i stan och tog en taxi (för första gången sen vi flyttat till ön!!) Nu är det iaf bara 2 timmar kvar av arbets-dagen och sen ska jag hem och mysa =) Ska ladda hem lite "Gossip" och kura ner mig under en film med en paradis ask i knät.. Lika bra att smälla i sig all choklad nu på en gång när man redan börjat lixom =)
                                           
Puss och Kram // L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0